Algemeen
De kerkenraad vertrouwt de verzorging van de vermogensrechtelijke aangelegenheden (van niet-diaconale aard) toe aan het College van Kerkrentmeesters.

Het college van kerkrentmeesters
Het college bestaat uit ouderling-kerkrentmeesters (die daarmee tevens deel uitmaken van de kerkenraad) en kerkrentmeesters.

Samenstelling
(juni 2022)
Ouderling-kerkrentmeesters:
Jet de Lange (voorzitter)
Selma de Jongh en Marijn de Kroon

Kerkrentmeesters:

Taken

• het opstellen van de begroting en de jaarrekening van de gemeente in overleg met de kerkenraad en het college van diakenen
  • het zorg dragen voor de geldwerving
  • het zorg dragen voor het beschikbaar zijn van ruimten voor de eredienst en de andere activiteiten van de gemeente
  • het behartigen van de financiële belangen en beheren van de (onroerende en roerende) goederen
  • het bijhouden van de ledenregistratie, het doopboek, het belijdenisboek en het trouwboek
  • het beheren van de archieven van de gemeente
  • het beheren van de verzekeringspolissen.

Rechtspersoonlijkheid en vertegenwoordiging
De voorzitter en de secretaris van het college van kerkrentmeesters vertegenwoordigen de gemeente in vermogensrechtelijke aangelegenheden.

Rekeningnummer
NL41 RABO 0111 1014 68